Skittles

Skittles
my fav !

Monday, May 30, 2011

Chapter 2

2

''<3 Day after day,time passed away <3'' Aduh siapa la yang call time orang ngah sedap tidur ni, gumam Anne didalam hati.Nokia X6 dicapai.'-Damia-' laa...dia ni,entah kenape la,mesty nak tanye homework nih.

   ''Helo,Assalamualaikum'' kata Erin.
   ''Waa~alaikummusalam'' kata Anne sambil menguap.
   ''Aku kire kacau ko punye tidur la ni ea?'' Erin rase bersalah.
  ''Tak la,aku mmg nak bangun dah pun.Kenapa ko call aku ni?'' tanya Anne.
   ''Aku ada bende nak cerite and aku nak minta pendapat ko la.''
   ''Ha,pasal ape?'' tanya Anne.
   ''aku ter'terime' seorang ni.''
   ''What do you mean by ter'terime',terime apa?'' Anne keliru.
   ''dia minta aku jadi girlfriend dia''
   ''Ala,apa salahnye,bukan ke normal tu?'' ujar Anne selambe.
   ''bukan kawan perempuan biasa,his special girlfriend la'' ujar Erin.
   ''Ha?kau ni biar  betul..'' Anne terkezut.
   ''Betul la,tak kan aku nk goreng kau kot.Dah tu,apa aku patut buat sekarang?''
   ''Apa susah,kau tak payah la layan dia lagi lepas ni'' kata Anne.
Hish,boleh harap punya kawan.kalau macam tu membazir je aku terima dia tadi.

   ''Woi,ko dengar tak apa aku cakap ni?'' Anne bersuara selepas Erin tidak memberikan sebarang respond.
   ''Ye,aku dengar tapi benda ni tak semudah kau sangka.memang la aku tak sayangkan dia lagi tapi kalau main tinggalkan dia macam tu,tak ke kejam namenye?''

Kini,Anne pula membisu. dia tidak tahu bagaimana nak menyelesaikan masalah temannya itu.Anne teringat sesuatu,

   ''Dah tu,Ked macam mana? kira kau give up tak nak kat Ked lagi la ni?'' tanya Anne.

Alamak,macam mane la aku tak pernah terfikir psal mamat tu.

   ''Ala Anne,aku minat Ked tu dah lama tapi antara kita orang tak jadi apa-apa pun.Kau bayangkanlah nak jadi kwn dia pon susah.'' kata Erin hampa.

   "Kau pun satu, ada ke kau bagitahu dekat Ked yang kau minat dia?" tanya Anne.
   ''Hish,kau gile ke apa.Buat confession pada dia sama je dengan bunuh diri.Kut-kut kalau aku cakap,dia terus reject aku depan-depan macam mna?''
   "Haha,relax la beb.Aku cuma cakap je.Dah tu,kau nak buat apa sekarang?" ujar Anne.
   "Itu,kau bagi aku masa untuk difikirkan.Ok la,aku nak tidur, nanti jumpa kau kat sekolah esok" kata Erin mengantuk.
  "Good night,malam ni boleh la kao pilih nak mimpikan siapa.Hehe." usik Anne.
   "Semestinya Addy Hasha" ujar Erin sebelum telefon bimbit dimatikan.

No comments:

Post a Comment